Aankomst in Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Sander Aa - WaarBenJij.nu Aankomst in Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Sander Aa - WaarBenJij.nu

Aankomst in Brno

Door: Sander van der Aa

Blijf op de hoogte en volg Sander

09 Februari 2015 | Tsjechische Republiek, Brno

Na maanden voorbereiding is het eindelijk zo ver. Vrijdagochtend om 8:50 vloog ik samen met Ruben richting Tsjechië om daar voor een half jaar aan de Mendel University in Brno te studeren. Bij aankomst van het besneeuwde vliegveld stonden zowel Daan, een klasgenoot van mijn studie in Nederland, en Jiri, mijn Tsjechische buddy , ons op te wachten. Na een korte kennismaking met Jiri zijn we met de bus richting de het JAK Dominatory gereden. Dit is de campus waar de meeste van de studenten aan de universiteit doordeweeks wonen. Samen met Ruben deel ik een kamer op de zesde verdieping van “block A”. Hier hebben we helaas geen eigen keuken of badkamer/wc, die moet gedeeld worden met de andere dertig kamers op de verdieping. Niet echt ideaal, maar je leert op deze manier wel erg snel mensen kennen tijdens bijvoorbeeld het koken.

De dag erna zijn we samen met de buddy van Ruben, Tom, uit eten geweest met andere Erasmusstudenten. Een erg gezellige avond die de rest wilde afsluiten in een club in de stad. Zelf had ik daar na een erg korte nacht weinig zin in en daarom besloot ik alleen weer terug naar het JAK te gaan. Helaas toen de verkeerde bus 92 gepakt waardoor ik halverwege de busrit besefte dat er opeens allemaal dingen stonden die ik nooit eerder had gezien. Snel uitgestapt en aan een aantal studenten, gevraagd welke bus ik wel moest hebben. Heel erg toevallig waren dit ook drie Erasmusstudenten en hun buddy die me aanboden om met hun terug naar het JAK te reizen. Leuk zo’n extra rondje sightseeing, maar niet meer om één uur ’s nachts in een onbekende stad ;).

Maandag hebben de eerste schooldag gehad. Als eerst een rondleiding gehad om de universiteit bter te leren kennen. De universiteit is opgedeeld in verschillende blokken wat ervoor zorgt het aantal studenten dat aan Mendelu studeert, 10.000, minder groot lijkt dan het in werkelijkheid is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

Minor in Tsjechië

Minor in Brno

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2015

Aankomst in Brno
Sander

Minor in Brno

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 1507

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 13 Juli 2015

Minor in Tsjechië

Landen bezocht: